Τι μου ‘λαχε;


Τα τελευταία χρόνια έχουμε δοκιμάσει πολλές γεύσεις, πολλά προϊόντα και ίδια προϊόντα από διαφορετικούς παραγώγους. Πολλοί μας ρωτάνε ποιο είναι πιο νόστιμο; Αυτό είναι μια μεγάλη κουβέντα. Πάνω από όλα θα ήθελα να ξεκαθαρίσουμε κάτι, τα κριτήρια είναι υποκειμενικά, δεν είμαστε γευσιγνώστες. Είμαστε όπως όλοι σας. Όπως και ότι δεν υπάρχει περίπτωση να δοκιμάσουμε κάτι και εάν δεν μας αρέσει γευστικά να μπει στο κατάστημά μας. Ο λόγος απλός… δεν μπορούμε να το στηρίξουμε, να το προωθήσουμε, να το πιστέψουμε, να το πουλήσουμε διότι, πολύ απλά, δεν μπορούμε να πούμε ψέματα γι’ αυτό.
Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που έρχονται στον χώρο μας για να προωθήσουν τα προϊόντα τους και περιμένουν να συμφωνήσουμε και εμείς στην μοναδικότητα της γεύσης που πιστεύουν ότι έχει το προϊόν τους. Λυπάμαι αλλά δεν είναι έτσι. Προσπαθούμε να μην προσβάλουμε κανένα αλλά εάν δεν μας αρέσει ένα προϊόν, είμαστε ευγενικοί αλλά δεν μπορούμε να πούμε ψέματα. Συνήθως λέμε ότι δεν είναι στις γεύσεις μας.
Πιστεύω ότι ίσως να έχουμε κάνει κάποιες λάθος επιλογές και να «χαντακώσαμε» ένα προϊόν. Δηλαδή να μην του δώσαμε ευκαιρία, λόγω της προώθησης που μπορεί να μας έκανε ο παραγωγός. Τι σημαίνει αυτό; Όταν έρχεται κάποιος για προώθηση το λιγότερο που περιμένεις είναι να είναι ευγενικός, να παρουσιάζει σωστά τον κωδικό του, να ξέρει τα πάντα για αυτό, να σου λύνει τις απορίες σου, να είναι νόμιμος (να κόβει τιμολόγια), να έχει χρόνο και να μην θέλει απλά να σε ξεπετάξει για να τελειώνει. Τώρα θα μου πείτε δεν είναι δυνατόν ένας άνθρωπος που έχει δημιουργήσει το προϊόν του να το κάνει αυτό. Θα συμφωνήσω εν μέρει αλλά δεν σημαίνει ότι όλοι οι παραγωγοί γνωρίζουν και από μάρκετινγκ ή ότι έχουν χρόνο να το κάνουν όλο αυτό. Υπήρχαν πολλές περιπτώσεις ανθρώπων που ήρθαν να μας παρουσιάσουν τα προϊόντα τους και αναρωτιόμουν γιατί το κάνουν αυτό, γιατί δεν σκέφτονται ότι όταν δεν δείχνεις τον στοιχειώδη επαγγελματισμό πως θα σε εμπιστευτεί ο άλλος για την συνέχεια της επαγγελματικής σας συνεργασίας. Όσο και να μας αρέσουν τα προϊόντα, κακά τα ψέματα, αν δεν έχεις μια καλή επαγγελματική συνεργασία, σημαίνει ότι δεν υπάρχει συνεννόηση, δεν υπάρχει σωστή διαχείριση. Γνωρίζω, όμως, ότι δεν ισχύει πάντοτε αυτό καθώς υπάρχουν άνθρωποι που λόγω άγχους δεν τα πήγαν καλά στη παρουσίασή τους.
Θυμάμαι πριν περίπου ένα χρόνο μια ιδιαίτερη περίπτωση. Είχαν έρθει να μου κάνουν παρουσίαση, δοκίμασα τον κωδικό, είπα ότι ήταν πολύ νόστιμο και μετά άρχισα να παρατηρώ συσκευασία, τι αναγράφει, να ρωτώ κάποια διαδικαστικά. Ο άνθρωπος μου είπε ότι δεν έχει απαντήσει ποτέ σε τόσες ερωτήσεις για το προϊόν του, (ίσως απλώς ήθελε να με πει παράξενη αλλά ειλικρινά δεν με ένοιαξε καθόλου), αυτό που θα πω είναι ότι όταν καταλάβω ότι κάτι δεν πάει «καλά» σε ένα κωδικό (είτε από ένστικτο είτε από εμπειρία), μπορώ να τρελάνω κόσμο με τις ερωτήσεις μου. Γιατί το λέω αυτό; Ο συγκεκριμένος άνθρωπος είχε φτιάξει μια ωραία συσκευασία, απλά το σακουλάκι εσωτερικά δεν έκλεινε αεροστεγώς. Αυτά που έγραφε πάνω η συσκευασία τα βρήκε στο ιντερνέτ και δεν ρώτησεκανένα, απλά τα έβαλε. Τόσο απλά! Όμως, το σημαντικότερο, ήταν ψευδή 100% !Είχα σοκαριστεί και θυμάμαι να τον συμβουλεύω να μην το προτείνει καθώς μπορεί να στείλει κανέναν άνθρωπο στο νοσοκομείο. Γιατί όταν βλέπεις κάτι σε συσκευασία δεν σκέφτεσαι ότι έτσι ήρθαν του παράγωγου και τα έγραψε, αλλά σκέφτεσαι ότι έχει ενημερωθεί από την νομοθεσία για το τι πρέπει να αναγράφεται και τι όχι και το θεωρείς και πιο κατοχυρωμένο. Δεν είναι ένα χύμα προϊόν που δεν ξέρεις από πού ήρθε…
Όπως θυμάμαι και μια άλλη περίπτωση, με ένα κύριο με περίσσιο θράσος να έρχεται να μου φέρνει τους κωδικούς που ομολογούμενος ήταν αρκετά καλοί. Στο τέλος της παρουσίασης να τον ρωτώ για τιμολόγιο και να μου απαντά ότι δεν κόβει (η ερώτηση γίνεται πια γιατί μου έχει συμβεί αρκετές φορές). Απλά θεωρούσα ότι όταν είσαι με φυλλάδιο και συσκευασία, δηλαδή έχεις δώσει κάποια χρήματα για αυτό, θα σκεφτείς να είσαι νομοταγής. Περίεργο; Αυτό που πραγματικά με εκνεύρισε σε εκείνον ήταν το θράσος του που τόσο εύκολα μου έλεγε ότι το έχει βάλει και σε άλλα μαγαζιά, που στην ουσία παρανομούν, γιατί πολύ απλά έχουν παρόμοιο κωδικό και είναι καλυμμένοι με αυτό. Ειλικρινά, τον κοιτούσα με βλέμμα λες και έβλεπα εξωγήινο! Όχι ότι δεν μου έχει ξανά συμβεί αλλά με ενόχλησε η βεβαιότητα ενός άνθρωπου, που ενώ δεν με γνωρίζει, θεωρούσε με περίσσια βεβαιότητα ότι θα παρανομήσω και θα βάλω τον «τέλειο» κωδικό του στο κατάστημα. Αυτό που του είπα είναι ότι ούτε καν να το σκέφτεται και του έδωσα μια συμβουλή: Να το νομιμοποιήσει, γιατί είναι κρίμα να πάει τόση δουλειά χαμένη και εξαιτίας του να βρουν το μπελά τους κάποιοι άλλοι. Μετά από καιρό πέρασε και μου είπε ότι έκανε έναρξη και ειλικρινά χάρηκα για αυτό.
Έτσι, κάθε μέρα στην δουλειά είναι να γράφεις μια ιστορία στο «τι μου ‘λάχε και σήμερα». Πάντως, όλοι θέλουν να δείξουν τη δουλειά τους με το σωστό ή το λάθος τρόπο και γι’ αυτό δεν μπορείς να τους κατηγορήσεις.
Γιατί με κάποιο τρόπο θέλουν να αναδείξουν την παράδοση και αυτό δεν είναι ποτέ λάθος.

Σας φιλώ,
Άννα

Με ετικέτα: , , , ,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *